Общее·количество·просмотров·страницы

четверг, 8 июля 2021 г.

 

კომპლექსური დავალებები და სავარჯიშოები XXI-XII კლასების მოსწავლეებისათვის

 

 

 

კრებულის ავტორი ქეთევან გარაყანიძე

(ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი წამყვანი მასწავლებელი)



 

საგანი:     ქართული ენა და ლიტერატურა (კლასგარეშე ლიტერატრა)

კლასი:     X

თემები :      თანამედროვეობა და ანტიკური ლიტერატურა

                     რენესანსის ლიტერატრა და ავტორები

                      მსოფლიოს მხატვრული ლიტერატურა

საათების სავარაუდო რაოდენობა: წლიური 48 სთ.

საკითხავი ტექსტი/ტექსტები:

 

ანტიკური ლიტერატურა

 

1.     ბერძნული არქაიკის პერიოდი– ჰომეროსი– ოდისეა

2.    ელინისტური პერიოდი–აპოლონიოს როდოსელი–არგონავტიკა

3.    რომაული კლასიკა–ვერგილიუსი –ენეიდა

4.       კეისრების ეპოქა–მარკუს ავრელიუსი– ფიქრები

5.       აპულეუსი–ოქროს ვირი

 

                           რენესანსის ფილოსოფოსები

 

1.       ნიკოლო მაკიაველი –მთავარი

2.       ერაზმუს როტერდამელი–სისულელის ქება

3.       ლეონარდო და ვინჩი–იგავ–არაკები

4.       დანტე ალიგიერი–ღვთაებრივი კომედია

5.       ფრანჩესკო პეტრარკა–ლექსები

6.       თომას მორი–უტოპია

 

XIX-XX საუკუნეების ფილოსოფიური ლიტერატრა

 

1.        ჟან პოლ სარტრი–გულისრევა

https://saba.com.ge/books

2.        სიმონე დე ბოვუარი– მეორე სქესი

https://writer000.wordpress.com

3.        სიორენ კირკგეგორი–ქალის იდეალი

 https://demo.ge/index.php?do=full&id=1590

4.        ფრიდრიხ ნიცშე–ასე იტყოდა ზარათუსთრა

https://biblusi.ge/products/book/ase-ambobda-zaratustra-adaptirebuli/

 

                 

 

                      მსოფლიოს მხატვრული ლიტერატურა

1.       ერიკ–ემანუელ შმიდტი–მაკულატურა

2.       ივან ტურგენევი–კლარა მილიჩი

3.       სტივენ კინგი–მაიმუნი

4.       სკოტ ფიცჯერალდი–ბენჯამენ ბატონის უცნაური ამბავი

5.       ფრედერიკ ბეგბედერი–99 ფრაკი

 

 

 

 

თემასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები:

 

·         ავტორების/პერსონაჟების/ამბის გმირების წარმოდგენები ეპოქის ან პირადი პრობლემების მიმართ და მოგვარების გზები;

·         მწერლები, როგორც ეპოქის ჟამთააღმწერლები;

·         ეპოქა, როგორც ადამიანთა ურთიერთობების სარკე;

 

 

თემის ფარგლებში დასამუშავებელი საკითხები:

                                                                                                

კონტექსტი / მიმართებები / სტრატეგიები

·          ტექსტებში ასახული ინფორმაციის გაანალიზება;

·          დაწერის ეპოქის ადამიანის მსოფლმხედველობის ანალიზი, პარალელების გავლება თანამედროვეობასთან;

·          კითხვის, წერისა და ზეპირმეტყველების სტრატეგიების გამოყენება;

 

 

 

პირველი თავი

 

 

ცნებები და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

 

 

 

 

ძირითადი რესურსი/ტექსტები:      ანტიკური ლიტერატურა

 

 1.        ბერძნული არქაიკის პერიოდი– ჰომეროსი– ოდისეა

2.         ელინისტური პერიოდი–აპოლონიოს როდოსელი–არგონავტიკა

3.         რომაული კლასიკა–ვერგილიუსი –ენეიდა

4.         კეისრების ეპოქა–მარკუს ავრელიუსი– ფიქრები

5.         აპულეუსი–ოქროს ვირი

 

დამატებითი რესურსი:  1.http://kartvelologybooks.tsu.ge/uploads/book/antikuri%20literatura.pdf

2.https://ka.wikipedia.org/wiki/100_%E1%83%A7%E1%83%95%E1%83%94%E1%83

 

 

 

კომპლექსური დავალებები და საკვანძო შეკითხვები

 

ქვეცნებები/საკითხები:

·         ტექსტი/ კონტექსტი;

·         მიმართებები ტექსტებს შორის;

·         ტექსტის ტიპები და ჟანრები;

 

 

ინტერპრეტაცია, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა

ÿ      ინტერპრეტაცია გულისხმობს ტექსტის მნიშვნელობის ახსნას ანდა მის წარმოჩენას ახალი სახით, ფორმით/კუთხით.

ÿ      ინტერპრეტაციის შედეგად შემიძლია ჩავწვდე ავტორის აზრებს,  უფრო სიღრმისეულად გავიგო ტექსტი.

ÿ      პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა მეხმარება დასკვნის გამოტანაში, ტექსტის რეალურ ცხოვრებასთან დაკავშირებაში.

 

 

 

(3)ონტექსტი

ÿ         ყველა თხზულებას აქვს თავისი კონტექსტი - ფონი თუ გარემო, რომელშიც შეიქმნა ესა თუ ის ნაწარმოები.

ÿ         კონტექსტი შეიძლება იყოს საზოგადოებრივი, პოლიტიკური, ისტორიული, კულტურული სახისა.

ÿ         კონტექსტის ცოდნა დამეხმარება ტექსტის სიღრმისეულად გაგებაში, მისი მნიშვნელობის, აქტუალობის გააზრებაში.

 

 

 

(4) სტრატეგიები

ÿ         მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა და წერა სხვადასხვა ეტაპს მოიცავს.

ÿ         სწავლის პროცესზე დაკვირვება, გამოყენებული სტრატეგიების გაცნობიერება დამეხმარება სიძნელეების გადალახვასა და წინსვლაში.

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)

 

 

ეტაპი I.  მოსწავლეებისთვის პირველი კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა

საკვანძო შეკითხვები:  რა პრობლემა გავიაზრე ტექსტის დამუშავებით? რა ტიპის შემოქმედებითი პროდუქტი უნდა შევქმნა, რათა ვაჩვენო, რა ვისწავლე ამ ტექსტის დამუშავების შედეგად?

 

 

 ზოგადი კითხვები: მომზადება დავალებისთვის, განწყობის შექმნა

 

·         შეადარეთ ერთმანეთს ტექსტების პერსონაჟებისა და თანამედროვე ადამიანების განწყობა, იმსჯელეთ  ამ განწყობების შესახებ;

·         რა მნიშვნელობის მატარებელია მთავარი პერსონაჟების სახეები? რა გავლენას ახდენს ეს სახეები მკითხველზე?

·         თანამედროვე საზოგადოების რომელი თვისებები ამოიცანით ტექსტებში (შეიცვალა თუ არა ადამიანი/საზოგადოება დროსთან ერთად?)

 

 

 კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა, საკითხების/ქვეცნებების დამუშავება, მკვიდრი წარმოდგენების ჩამოყალიბებაზე მუშაობა

საკვანძო შეკითხვები:     რა უნდა ვისწავლო/გავაცნობიერო იმისთვის, რომ შევძლო მოცემული კომპლექსური დავალების შესრულება? როგორ ვიმუშავო კომპლექსურ დავალებაზე? რა ნაბიჯები გადავდგა? რა ცოდნა-გამოცდილება დამჭირდება თითოეული ნაბიჯისთვის?

 

1. ტექსტზე მუშაობა:  პერსონაჟთა ხასიათებზე, მათ თავგადასავლებზე დაკვირვება;

 

2. მოძიებული მასალის დახარისხება: რა ინფორმაციას გვაძლევს ტექსტები კონკრეტულ პერსონაჟებზე, მათ ცხოვრებაზე, მათ ისტორიებზე; 

 

3.ისტორიული კონტექსტის შესწავლა:  განვითარების გზაზე რა ისწავლა კაცობრიობამ?

 

 

 

 

ეტაპი II.  პირველი კომპლექსური დავალების პრეზენტაცია, მკვიდრი წარმოდგენების გამოვლენა

აკვანძო შეკითხვა:  როგორ წარმოვადგინო კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის შედეგები ისე, რომ ეს მსმენელებისთვის გასაგები და საინტერესო იყოს?

 

·         შედეგების პრეზენტაცია:  მოსწავლეები წარმოადგენენ და აფასებენ მუშაობის შედეგს;

·         საუბრობენ გაწეული შრომის შედეგად მიღებულ გამოცდილებებზე;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დავალებები: პირველი დავალება

 

საკვანძო შეკითხვა:

 

·         თქვენ მიერ წაკითხული/დამუშავებული ტექსტების მიხედვით იმსჯელეთ ლიტერატურის მიზანდასახულობაზე ანტიკურ სამყაროში/ჩვენს ეპოქაში;

 

·         დამუშავებული ტექსტებიდან გამოარჩიეთ ტექსტი, რომელიც შეიცავს თანამედროვეობისთვის მნიშვნელოვან გზავილებს, დაასახელეთ ეს გზავნილები და იმსჯელეთ თითოეული მათგანის მნიშვნელობაზე;

 

·         ისაუბრეთ, რა გავლენას მოახდენდა (რამდენად შეცვლიდა) ხედვის პერსპექტივის შეცვლა  მოცემულ ნაწარმოებებში აღწერილ ამბებზე?

 

 

 

 

 

მასალის  წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:

 

·         მუშაობის პროცესზე;

·         საკითხზე, რომელმაც განსაკუთრებით დაგაფიქრა;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების პრეზენტაცია, მკვიდრი წარმოდგენების გამოვლენა

აკვანძო შეკითხვა:  როგორ წარმოვადგინო კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის შედეგები ისე, რომ ეს მსმენელებისთვის გასაგები და საინტერესო იყოს?

 

·         ნაშრომების წარმოდგენა კლასში ;

·         თვითშეფასება - რამდენად მოხერხდა დასახული მიზნის მიღწევა;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მეორე დავალება

 

ანტიკური ტექსტების გაცნობის შემდეგ იმსჯელე:

·         რა სირთულეებს წააყდი მუშაობის პროცესში?

·         როგორ ფიქრობ, რა შედეგს მიაღწიე?

·         რა კითხვები გქონდა ანტიკური პერიოდის ტექსტების წაკითხვამდე და მუშაობის პროცესმა გასცა თუ არა პასუხი შენს ყველა კითხვას?

 

შემოქმედებითი რაკურსი

·         შეცვალე ხედვის პერსპექტივა შენ მიერ ამორჩეულ რომელიმე ანტიკურ ტექსტში; წარმოიდგინე, რომ მოქმედება ჩვენს ეპოქაში ხდება; ისაუბრე, რა გადაწყვეტილებებს მიიღებდა მთავარი პერსონაჟი, ჩვენს ეპოქაში რომ ეცხოვრა?

 

 

რეფლექსია სწავლის პროცესზე:

 

·         შეაფასე შენ მიერ გაწეული შრომის   ეფექტიანობა;

·         იმსჯელე, რას მისცემს აუდიტორიას (მსმენელს) შენი  პრეზენტაცია;

 

II თავი

 

 

ცნებები და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

 

ინტერპრეტაცია, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა

ÿ      ინტერპრეტაცია გულისხმობს ტექსტის მნიშვნელობის ახსნას ანდა მის წარმოჩენას ახალი სახით, ფორმით/კუთხით.

ÿ      ინტერპრეტაციის შედეგად შემიძლია ჩავწვდე ავტორის აზრებს,  უფრო სიღრმისეულად გავიგო ტექსტი.

ÿ      პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა მეხმარება დასკვნის გამოტანაში, ტექსტის რეალურ ცხოვრებასთან დაკავშირებაში.

 

 

 

(3)ონტექსტი

ÿ         ყველა თხზულებას აქვს თავისი კონტექსტი - ფონი თუ გარემო, რომელშიც შეიქმნა ესა თუ ის ნაწარმოები.

ÿ         კონტექსტი შეიძლება იყოს საზოგადოებრივი, პოლიტიკური, ისტორიული, კულტურული სახისა.

ÿ         კონტექსტის ცოდნა დამეხმარება ტექსტის სიღრმისეულად გაგებაში, მისი მნიშვნელობის, აქტუალობის გააზრებაში.

 

 

 

(4) სტრატეგიები

ÿ         მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა და წერა სხვადასხვა ეტაპს მოიცავს.

სწავლის პროცესზე დაკვირვება, გამოყენებული სტრატეგიების გაცნობიერება დამეხმარება სიძნელეების გადალახვასა და წინსვლაში.

ძირითადი რესურსი/ტექსტები:      რენესანსის ფილოსოფოსები

 

7.       ნიკოლო მაკიაველი –მთავარი

8.       ერაზმუს როტერდამელი–სისულელის ქება

9.       ლეონარდო და ვინჩი–იგავ–არაკები

10.    დანტე ალიგიერი–ღვთაებრივი კომედია

11.    ფრანჩესკო პეტრარკა–ლექსები

12.    თომას მორი–უტოპია

 

 

 

 

ქვეცნებები/საკითხები:

·         ტექსტი/ კონტექსტი;

·         მიმართებები ტექსტებს შორის;

·         ტექსტის ტიპები და ჟანრები;

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)

 

 

 მოსწავლეებისთვის პირველი კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა

საკვანძო შეკითხვები:  რა პრობლემა გავიაზრე ტექსტის დამუშავებით? რა ტიპის შემოქმედებითი პროდუქტი უნდა შევქმნა, რათა ვაჩვენო, რა ვისწავლე ამ ტექსტის დამუშავების შედეგად?

 

 

 კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა, საკითხების/ქვეცნებების დამუშავება, მკვიდრი წარმოდგენების ჩამოყალიბებაზე მუშაობა

საკვანძო შეკითხვები:     რა უნდა ვისწავლო/გავაცნობიერო იმისთვის, რომ შევძლო მოცემული კომპლექსური დავალების შესრულება? როგორ ვიმუშავო კომპლექსურ დავალებაზე? რა ნაბიჯები გადავდგა? რა ცოდნა-გამოცდილება დამჭირდება თითოეული ნაბიჯისთვის?

 

 

 ზოგადი კითხვები: მომზადება დავალებისთვის, განწყობის შექმნა

 

ტექსტზე მუშაობა: სცადე, უპასუხო კითხვებს!

 

1.      იმსჯელე წაკითხული ტექსტების შესახებ;

2.      თანამედროვე საზოგადოების რომელი თვისებები ამოიცანით ტექსტებში (შეიცვალა თუ არა ადამიანი/საზოგადოება დროსთან ერთად?)

3.      იმსჯელე ტექსტების ავტორთა მიზანდასახულობაზე;

4.      რა ინფორმაციას გვაძლევს ტექსტები ეპოქის, ადამიანისა და კაცობრიობის ისტორიის შესახებ; 

5.      ავტორთა მოსაზრებებისა და რჩევების მიხედვით, რა რჩევას მისცემდი თანამედროვე ადამიანს?

 

 

 

 

ეტაპი II.  პირველი კომპლექსური დავალების პრეზენტაცია, მკვიდრი წარმოდგენების გამოვლენა

აკვანძო შეკითხვა:  როგორ წარმოვადგინო კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის შედეგები ისე, რომ ეს მსმენელებისთვის გასაგები და საინტერესო იყოს?

 

შედეგების პრეზენტაცია: 

 

·         მოსწავლეები წარმოადგენენ და აფასებენ მუშაობის შედეგს;

·         საუბრობენ გაწეული შრომის შედეგად მიღებულ გამოცდილებებზე;

 

 

 

 

 

ეტაპი II.   კომპლექსური დავალების პრეზენტაცია, მკვიდრი წარმოდგენების გამოვლენა

აკვანძო შეკითხვა:  როგორ წარმოვადგინო კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის შედეგები ისე, რომ ეს მსმენელებისთვის გასაგები და საინტერესო იყოს?

 

·         ნაშრომების წარმოდგენა კლასში ;

·         თვითშეფასება - რამდენად მოხერხდა დასახული მიზნის მიღწევა;

 

 

 

         

დავალებები: პირველი დავალება

 

საკვანძო შეკითხვა:

 

·         თქვენ მიერ წაკითხული/დამუშავებული ტექსტების მიხედვით იმსჯელეთ ფილოსოფიის მიზანდასახულობაზე ძველად /ჩვენს ეპოქაში;

 

·         დამუშავებული ტექსტებიდან გამოარჩიეთ ტექსტი, რომელიც შეიცავს თანამედროვეობისთვის მნიშვნელოვან გზავილებს; დაასახელეთ ეს გზავნილები და იმსჯელეთ თითოეული მათგანის მნიშვნელობაზე;

 

 

 

 

 

 

მასალის  წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:

 

·         მუშაობის პროცესზე;

·         საკითხზე, რომელმაც განსაკუთრებით დაგაფიქრა;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მეორე დავალება

 

 ტექსტების გაცნობის შემდეგ იმსჯელე:

·         რა სირთულეებს წააყდი მუშაობის პროცესში?

·         როგორ ფიქრობ, რა შედეგს მიაღწიე?

·         რა კითხვები გქონდა რენესანსის პერიოდის ტექსტების წაკითხვამდე და მუშაობის პროცესმა გასცა თუ არა პასუხი შენს ყველა კითხვას?

 

 

 

 

 

 

შემოქმედებითი რაკურსი

·         შენ რომ შეგექმნა პილოსოფიური ტექსტი, რას ურჩევდი თანამედროვე ადამიანს?

 

                   ***

დაწერე საჯარო გამოსვლის ტექსტი– ადამიანი და თანამედროვეობა.

 

მითითებები:

·         გაითვალისწინე, რომ შენი გამოსვლა მსმენელებზე უნდა ახდენდეს ემოციურ ზეგავლენას;

·         გზავნილები უნდა იყოს მკაფიო და გასაგები;

·         ტექსტი არ უნდა აღებატებოდეს ერთ გვერდს;

·         პრეზენტაცია უნდა მოამზადო ზეპირი წარდგენისათვის;

 

 

რეფლექსია სწავლის პროცესზე:

 

·         შეაფასე შენ მიერ გაწეული შრომის   ეფექტიანობა;

·         იმსჯელე, რას მისცემს აუდიტორიას (მსმენელს) შენი  პრეზენტაცია;

 

 

XIX-XX საუკუნეების ფილოსოფიური ლიტერატრა

 

5.        ჟან პოლ სარტრი–გულისრევა

https://saba.com.ge/books

6.        სიმონე დე ბოვუარი– მეორე სქესი

https://writer000.wordpress.com

7.        სიორენ კირკგეგორი–ქალის იდეალი

 https://demo.ge/index.php?do=full&id=1590

8.        ფრიდრიხ ნიცშე–ასე იტყოდა ზარათუსთრა

                  https://biblusi.ge/products/book/ase-ambobda-zaratustra-adaptirebuli/

 

 

 

 

 

 

 

 ზოგადი კითხვები: მომზადება დავალებისთვის, განწყობის შექმნა

 

·         შეადარეთ ერთმანეთს ტექსტების პერსონაჟებისა და თანამედროვე ადამიანების განწყობა, იმსჯელეთ  ამ განწყობების შესახებ;

·         რა მნიშვნელობის მატარებელია მთავარი პერსონაჟების სახეები? რა გავლენას ახდენს ეს სახეები მკითხველზე?

·         თანამედროვე საზოგადოების რომელი თვისებები ამოიცანით ტექსტებში (შეიცვალა თუ არა ადამიანი/საზოგადოება დროსთან ერთად?)

 

 

 

 

 

1. ტექსტზე მუშაობა:  პერსონაჟთა ხასიათებზე, მათ თავგადასავლებზე დაკვირვება;

 

2. მოძიებული მასალის დახარისხება: რა ინფორმაციას გვაძლევს ტექსტები კონკრეტულ პერსონაჟებზე, მათ ცხოვრებაზე, მათ ისტორიებზე; 

 

3.ისტორიული კონტექსტის შესწავლა:  რა არის ამ ეპოქის  ადამიანის (ქალის/მამაკაცის) ძირითადი პრობლემა?

 

 

 

შედეგების პრეზენტაცია: 

 

·         მოსწავლეები წარმოადგენენ და აფასებენ მუშაობის შედეგს;

·         საუბრობენ გაწეული შრომის შედეგად მიღებულ გამოცდილებებზე;

 

 

დავალებები: პირველი დავალება

 

საკვანძო შეკითხვა:

 

·         თქვენ მიერ წაკითხული/დამუშავებული ტექსტების მიხედვით იმსჯელეთ ლიტერატურ ფილოსოფიური ლიტერატურის მიზანდასახულობაზე XIX-XX საუკუნეებში/ჩვენს ეპოქაში;

 

·         დამუშავებული ტექსტებიდან გამოარჩიეთ ტექსტი, რომელიც შეიცავს თანამედროვეობისთვის მნიშვნელოვან გზავილებს, დაასახელეთ ეს გზავნილები და იმსჯელეთ თითოეული მათგანის მნიშვნელობაზე;

 

ისაუბრე:

 

·         მუშაობის პროცესზე;

·         საკითხზე, რომელმაც განსაკუთრებით დაგაფიქრა;

 

 

მეორე დავალება

 

 ტექსტების გაცნობის შემდეგ იმსჯელე:

·         რა სირთულეებს წააყდი მუშაობის პროცესში?

·         როგორ ფიქრობ, რა შედეგს მიაღწიე?

·         რა კითხვები გქონდა ტექსტების წაკითხვამდე და მუშაობის პროცესმა გასცა თუ არა პასუხი შენს ყველა კითხვას?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემოქმედებითი რაკურსი

·         შენ რომ შეგექმნა მსგავსი ფილოსოფიური ტექსტი, რას ურჩევდი თანამედროვე ადამიანს?

 

                   ***

დაწერე საჯარო გამოსვლის ტექსტი– ეპოქა, ქალი და მამაკაცი...

 

მითითებები:

·         გაითვალისწინე, რომ შენი გამოსვლა მსმენელებზე უნდა ახდენდეს ემოციურ ზეგავლენას;

·         გზავნილები უნდა იყოს მკაფიო და გასაგები;

·         ტექსტი არ უნდა აღებატებოდეს ერთ გვერდს;

·         პრეზენტაცია უნდა მოამზადო ზეპირი წარდგენისათვის;

 

 

რეფლექსია სწავლის პროცესზე:

 

·         შეაფასე შენ მიერ გაწეული შრომის   ეფექტიანობა;

·         იმსჯელე, რას მისცემს აუდიტორიას (მსმენელს) შენი  პრეზენტაცია;

 

 

                      მსოფლიოს მხატვრული ლიტერატურა

1.       ერიკ–ემანუელ შმიდტი–მაკულატურა

2.       ივან ტურგენევი–კლარა მილიჩი

3.       სტივენ კინგი–მაიმუნი

4.       სკოტ ფიცჯერალდი–ბენჯამენ ბატონის უცნაური ამბავი

5.       ფრედერიკ ბეგბედერი–99 ფრაკი

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)

 

 

ზოგადი კითხვები: მომზადება დავალებისთვის, განწყობის შექმნა

 

·         შეადარეთ ერთმანეთს ტექსტების პერსონაჟებისა და თანამედროვე ადამიანების განწყობა, იმსჯელეთ  ამ განწყობების შესახებ;

·         რა მნიშვნელობის მატარებელია მთავარი პერსონაჟების სახეები? რა გავლენას ახდენს ეს სახეები მკითხველზე?

·         თანამედროვე საზოგადოების რომელი თვისებები ამოიცანით ტექსტებში (შეიცვალა თუ არა ადამიანი/საზოგადოება დროსთან ერთად?)

 

 

 

1. ტექსტზე მუშაობა: წაკითხვა, პერსონაჟთა ხასიათებზე, მათ თავგადასავლებზე დაკვირვება;

 

2. მოძიებული მასალის დახარისხება: რა ინფორმაციას გვაძლევს ტექსტები კონკრეტულ პერსონაჟებზე, მათ ცხოვრებაზე, მათ ისტორიებზე; 

 

3.ისტორიული კონტექსტის შესწავლა:  პერსონაჟთა სახეების გათვალისწინებით შექმენი ადამიანის პორტრეტი, რომელიც ჩვენს საზოგადოებას შეეფერება/სჭირდება;

 

 

შედეგების პრეზენტაცია: 

 

·         მოსწავლეები წარმოადგენენ და აფასებენ მუშაობის შედეგს;

·         საუბრობენ გაწეული შრომის შედეგად მიღებულ გამოცდილებებზე;

 

 

დავალებები: პირველი დავალება

 

საკვანძო შეკითხვა:

 

·         თქვენ მიერ წაკითხული/დამუშავებული ტექსტების მიხედვით იმსჯელეთ მოცემული ტექსტების მიზანდასახულობაზე; ისაუბრე რა გავლენის მოდენა შეუძლია ამ ტექსტებს თანამედროვე მკითხველზე;

 

·         დამუშავებული ტექსტებიდან გამოარჩიეთ ტექსტი, რომელიც შეიცავს თანამედროვეობისთვის მნიშვნელოვან გზავილებს, დაასახელეთ ეს გზავნილები და იმსჯელეთ თითოეული მათგანის მნიშვნელობაზე;

 

 

მასალის  წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:

 

·         მუშაობის პროცესზე;

·         საკითხზე, რომელმაც განსაკუთრებით დაგაფიქრა;

 

 

 

 

 

 

მეორე დავალება

 

 ტექსტების გაცნობის შემდეგ იმსჯელე:

·         რა სირთულეებს წააყდი კითხვის პროცესში?

·         როგორ ფიქრობ, რა შედეგს მიაღწიე?

 

 

შემოქმედებითი რაკურსი

შენ მიერ წაკითხული ტექსტებიდან რომელი ტექსტის წაკითხვის რეკომენდაციას მისცემდი მეგობარს და რატომ?

 

 

რეფლექსია სწავლის პროცესზე:

 

·         შეაფასე შენ მიერ გაწეული შრომის   ეფექტიანობა;

·         იმსჯელე, რას მისცემს აუდიტორიას (მსმენელს) შენი  პრეზენტაცია;