დავალებათა კრებული 2022–2023 სასწავლო წლისთვის
XI კლასების მოსწავლეთათვის
ავტორი ქეთევან გარაყანიძე
ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი წამყვანი მასწავლებელი
პირველი
სემესტრი 2022–2023 ს.წ.
I კვირა: 15.09.22–23.09.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
აქტივობები კვირეული
გაკვეთილებისთვის |
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის დღე თემა: უმბერტო ეკო |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო ავტორი საინტერესო; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის; ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას;
|
სამშაბათი |
გრამატიკა ცივილიზაცია კვდება, თუ ენას კარგავს! სავარჯიშოები
შესწავლილი მასალის გასამეორებლად |
დავალება ·
გაიხსენე წინა კლასებში შესწავლილი
მართლწერის წესები და რაც გახსოვს რვეულში წესებად ჩამოაყალიბე; ·
ისაუბრე იმ წესების შესახებ,
რომლებსაც გაცნობის დღიდან წერისა თუ ზეპირმეტყველების დროს ითვალისწინებ; (პრეზენტაცია სამი წუთი) |
ოთხშაბათი |
ლიტერატურათმცოდნეობის თეორიის დღე გაიხსენე ტერმინები 1.
მეტაფორა 2.
შედარება 3.
ჰიპერბოლა |
დავალებები ·
ნებისმიერი წაკითხული/შესწავლილი
ტექსტიდან ამოიწერე და კლასს წარუდგინე თითოეული
ტერმინის ერთი მაგალითი; ·
იმსჯელე, აღნიშნულმა ხერხებმა
რა მისცა (რა შეჰმატა) ლიტერატურულ ტექსტს... განმატრე ფრაზეოლოგიზმები
და ჩასვი წინადადებებში: ·
თავი ვერ გაართვა ·
თმა ყალყზე დაუდგა ·
თვალი თვალში გაუყარა განმატრე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
სარკოფაგი ·
ყორე ·
საკინძე განმარტე უცხო სიტყვები
და ჩასვი წინადადებებში: ·
სენსიტიური ·
სეგმენტი ·
დეგრადაცია |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის დღე ილია ჭავჭავაძე–წერილები
ქართულ ლიტერატურაზე (გვ.10) |
დავალება გაეცანი და იმსჯელე იმ საკითხების
შესახებ, რომლებსაც ავტორი შეეხო (პრეზენტაციის დრო 2 წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხატვრული ფილმი „თავისუფლების
მწერლები“ https://srulad.com/movie/3317-freedom-writers-tavisuflebis-mwerlebi.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
II კვირა: 26.09.22–30.09.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო ავტორი/ტექსტი საინტერესო; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის; ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას;
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! რას სწავლობს ლექსიკოლოგია? ·
სიტყვა–პირდაპირი და
გადატანითი მნიშვნელობა; ·
სიტყვის მნიშვნელობის
ცვლა; ·
სიტყვის მნიშვნელობის
გაფართოება და დავიწროება; საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის სკოლას
http://silkschool.ge/ შეჯამება–ცოდნის შემოწმება |
საკითხების დამუშავების
შემდეგ: მასწავლებელს წარუდგინე დავალებები, რომელთა შესრულება
საკითხების ანალიზის დროს ეტაპობრივად გევალებოდა; (პრეზენტაციის დრო სამი წუთი) |
ოთხშაბათი |
ლიტერატურის თეორია გაიხსენე
ტერმინები: ·
დრამა ·
ეპოსი ·
ლირიკა |
დავალება 1 ·
მოამზადე
პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; დავალება 2 განმარტე ფრაზეოლოგიზმები
და ჩასვი წინადადებებში: ·
გულში ჩაუვარდა ·
თვალი დაადგა ·
იმედი გადაეწურა დავალება 3 განმარტე ძველი ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: 1.
საოსტიგნე 2.
ხაფი 3. მალემსრბოლი დავალება 4 განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: 1.
სეპარატიზმი 2.
კონსტიტუცია 3.
პროპაგანდა |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე კიტა აბაშიძე–ეტიუდები
(გვ.11) |
დავალება გაეცანი და იმსჯელე იმ საკითხების
შესახებ, რომლებსაც ავტორი შეეხო (პრეზენტაციის დრო 2 წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხატვრული ფილმი „მკვდარი პოეტების
საზოგადოება“ https://srulad.com/movie/1635-dead-poets-society-mkvdari-poetebis-sazogadoeba.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
III
კვირა: 3.10.22–7.10.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
პიტერ ჰანდკე |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორის და ერთი–ერთი ტექსტი
·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
სინონიმები; ·
ომონიმები; ·
ანტონიმები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ შეჯამება–ცოდნის შემოწმება |
დავალება ·
რა ვიცოდი საკითხის შესახებ მუშაობის დაწყებამდე? ·
რა ინფორმაციას დავეუფლე თემის დამუშავების შედეგად
და როგორ დამეხმარება მიღებული ინფორმაცია წერისა თუ ზეპირმეტყველების დროს? საკითხების დამუშავების
შემდეგ: მასწავლებელს წარუდგინე დავალებები, რომელთა შესრულება
საკითხების ანალიზის დროს ეტაპობრივად გევალებოდა; ·
|
ოთხშაბათი |
ლიტერაურის თეორია გაიხსენე ტერმინები: ·
პოეზია ·
პროზა ·
ანდაზა |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
აბურაგანი ამოჰკრეს ·
მხარი აუბა ·
სიტყვა შეაწია განმარტე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ხმიადი ·
ლავაში ·
შარი განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
დემონსტრაცია ·
პერმანენტული ·
რეკორდი |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე რომანტიზმი (ქართული
რომანტიზმი) (გვ.15–17) |
დავალება იმსჯელე იმ საკითხების შესახებ, რომლებსაც თეორიულ
კურსში გაეცანი (პრეზენტაციის დრო 2 წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხ.ფილმი „პის
ცხოვრება“ |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
IV
კვირა: 10.10.22–14.10.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ოლგა ტოკარჩუკი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
პარონიმები; ·
დიალექტიზმები; ·
არქაიზმები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
დავალება ·
რა ვიცოდი საკითხის შესახებ მუშაობის დაწყებამდე? ·
რა ინფორმაციას დავეუფლე თემის დამუშავების შედეგად
და როგორ დამეხმარება მიღებული ინფორმაცია წერისა თუ ზეპირმეტყველების დროს? საკითხების დამუშავების
შემდეგ: მასწავლებელს წარუდგინე დავალებები, რომელთა შესრულება
საკითხების ანალიზის დროს ეტაპობრივად გევალებოდა; |
ოთხშაბათი |
ლიტერატურის თეორია გაიხსენე ტერმინები: ·
აფორიზმი ·
ბიოგრაფია ·
ელეგია |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმატრე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ყველა გზა მოუჭრა ·
სიტყვა ბაგეზე შეეყინა ·
იმედი მოუკლა განმატრე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
სახრე ·
შარბათი ·
ღონე განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
რეპლიკა ·
პატენტი ·
დევალვაცია |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ალ.ჭავაჭავაძე (გვ.22–31) ·
ვისაც გსურთ ·
ვაჰ, დრონი, დრონი! ·
გოგჩა ·
სიყვარულო ძალსა შენსა |
იმსჯელე: ·
ლექსების შინაარსობრივ
მხარესთან დაკავშირდები (როგორ აირეკლება ეპოქა და ადამიანი მოცემულ ტექსტებში) ·
ისაუბრე ლექსების მხატვრულ
მახასიათებლებზე ·
რომელი ლექსი იყო შენთვის
საინტერესო და რატომ? |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხატვრული ფილმი
„გენიოსი“ |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
V კვირა: 17.10.22–21.10.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
კაძუო იშიგურო |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
ნეოლოგიზმები; ·
ნასესხები სიტყვები; ·
ბარბარიზმები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
დავალება ·
მუშაობა წინადადებათა ტიპების ამოცნობაზე; ·
მუშაობა წინადადების წევრი და არაწევრი სიტყვების
ამოცნობაზე საკითხების დამუშავების
შემდეგ: მასწავლებელს წარუდგინე დავალებები, რომელთა შესრულება
საკითხების ანალიზის დროს ეტაპობრივად გევალებოდა; |
ოთხშაბათი |
ლიტერატურის თეორია გაიხსენე ტერმინები: ·
თქმულება ·
იგავ–არაკი ·
კომედია |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
თვალი დაადგა ·
ცხვირი ჩამოუშვა ·
შუბლის ძარღვი გაიწყვიტა განმარტე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ბათქაში ·
ცარგვალი ·
თაღი განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
დილეტანტი ·
სემანტიკა ·
კოლაბორაცია |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე გრიგოლ ორბელიანი (გვ32–48) ·
იარალის ·
თამარ მეფის სახე ბეთანიის
ეკლესიაში ·
საღამო გამოსალმებისა ·
მუხამბაზი ·
პასუხი შვილთა |
იმსჯელე: ·
ლექსების შინაარსობრივ
მხარესთან დაკავშირდები (როგორ აირეკლება ეპოქა და ადამიანი მოცემულ ტექსტებში) ·
ისაუბრე ლექსების მხატვრულ
მახასიათებლებზე რომელი ლექსი იყო შენთვის საინტერესო
და რატომ? |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხ.ფილმი ქარიშხლიანი
უღელტეხილი https://srulad.com/movie/4150-wuthering-heights-qarisxliani-ureltexili.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
VI
კვირა: 24.10.22–28.10.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა: აბდულრაზაკ გურნა
|
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
სიტყვათა მყარი შეხამებანი; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
საკითხების დამუშავების
შემდეგ: შემაჯამებელი დავალება მასწავლებელს წარუდგინე დავალებები, რომელთა შესრულება
საკითხების ანალიზის დროს ეტაპობრივად გევალებოდა; (პრეზენტაცია 3წთ) |
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია გაიხსენე ტერმინები: ·
ლეგენდა ·
მემუარი ·
მითი |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ყურს უგდებს ·
აინუნშიაც არ აგდებს ·
სიტყვა ბანზე აუგდო განმარტე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
კვარცხლბეკი ·
როჭიკი ·
ნაკადული განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
რეპორტაჟი ·
რეზულტატი ·
რეპლიკა |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ნიკოლოზ ბარათაშვილი
(გვ.53–65) ·
შემოღამება მთაწმინდაზედ ·
მერანი ·
ხმა იდუმალი ·
სულო ბოროტო ·
ჩემი ლოცვა ·
ვპოვე ტაძარი ·
რად ჰყვედრი კაცსა |
იმსჯელე: ·
ლექსების შინაარსობრივ
მხარესთან დაკავშირდები (როგორ აირეკლება ეპოქა და ადამიანი მოცემულ ტექსტებში); ·
ისაუბრე ლექსების მხატვრულ
მახასიათებლებზე; ·
რომელი ლექსი იყო შენთვის საინტერესო
და რატომ? |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა:
მხ.ფილმი ამაოების ბაზარი https://srulad.com/movie/4090-vanity-fair-amaoebis-bazari.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
VII
კვირა: 31.10.22–4.11.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ლუიზა გლიუკი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორის ერთი ნაწარმოები: ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
წარმოქმნილი და ძირეული
სიტყვები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
დაწერე არგუმენტირებული
ესე |
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: ·
მუხამბაზი ·
მოთხრობა ·
ნოველა |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
მხარი მხარს მისცეს ·
მზე დაუბნელდა ·
თვალები გაუბრწყინდა განმარტე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ქამანდი ·
სარტყელი ·
ტიკჭორა განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
სეპარატიზმი ·
სინქრონი ·
რელაქსაცია |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ქართული თეატრის ისტროიიდან
(გვ.,81–109) ·
გიორგი ერისთავი ·
კომედია ·
პიესა “გაყრა” ·
როგორ დაიწერა და დაიდგა
გაყრა |
მოემზადე პრეზენტაციისთვის! ისაუბრე ქართული თეატრის, გიორგი
ერისთავისა და მისი პიესის შესახებ (რეგლამენტი სამი წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხატვრული ფილმი– იყო ასტრიდი (ასტრიდ ლინდგრენის ცხოვრების შესახებ) https://srulad.com/movie/6856-becoming-astrid-iyo-astridi.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
VIII
კვირა: 7.11.22–11.11.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ბობ დილანი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
მარტივი და რთული სიტყვები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
დაწერე არგუმენტირებული
ესე |
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია
ტერმინები: ·
პოემა ·
პუბლიკაცია ·
რომანი |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
გულზე მოხვდა ·
იმედი გადაეწურა ·
მოლოდინი გაუცუდდა განმარტე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
საგზალი ·
ფეიქარი ·
ვექილი განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ასიმილაცია ·
ოკუპაცია ·
იმპერია |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ილია ჭავჭავაძე და რეალიზმი ·
მგზავრის წერილები ·
ძველი ახალი თაობის დაპირისპირება ·
ორიოდე სიტყვა ·
პასუხის პასუხი ·
რატომ დაიწერა პასუხის
პასუხი |
მოემზადე თემი წარდგენისთვის! ისაუბრე რეალიზმისა და ილია ჭავჭავაძის
შემოქმედების შესახებ რეგლამენტი ხუთი წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: გაიქეცი.... (მეორე მსოფლიო ომი და
ბავშვები) https://mykadri.com/4845-gaiqeci-biwunav-gaiqeci-run-boy-run-lauf-junge-lauf.html |
უამბე კლასს ფილმის შესახებ! ყურადღება გაამახვილე: ·
რა არის ფილმის მიზანი; ·
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; ·
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; ·
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
IX
კვირა: 14.11.22–18.11.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
სვეტლანა აკექსიევიჩი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორის ერთი–ერთი მოთხრობა
(ან რომანი); ·
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; ·
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; ·
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; ·
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. ·
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! ·
სიტყვათა შემოკლებით
შეერთება; ·
შემოკლებული დაწერა; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
დაწერე არგუმენტირებული
ესე |
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: ·
სონეტი ·
ტრაგედია ·
ტრიოლეტი |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმატრე ფრაზეოლოგიზმები და ჩასვი წინადადებებში: ·
თვალები შუბლზე აუვიდა ·
გული დაეწვა ·
თვალთ დაუბნელდა ·
კუდი აეწვა განმატრე ქართული სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
სარკმელი ·
სათლი ·
ჭრაქი განმარტე უცხო სიტყვები და ჩასვი წინადადებებში: ·
ნეპოტიზმი ·
რასისზმი ·
სტერეოტიპი |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ილია ჭავჭავაძე–რეალიზმი ·
ბედნიერი ერი ·
კაცია–ადამიანი?! ·
ოთარაანთ ქვრივი ·
განდეგილი |
ტექსტების გაცნობის შემდეგ
მოემზადე პრეზენტაციისთვის: აირჩიე წარსადგენი ტექსტი და ისაუბრე შენ მიერ
შერჩეული ტესტის: 1.
მიზანდასახულობაზე, 2.
გაცნობის მნიშვნელობაზე, 3.
მწერლის დამოკიდებულებაზე რეალობის
მიმართ; (რეგლამენტი ხუთი წუთი) |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე თემა: მხ.ფილმი ფორესტ გამპი https://www.adjaranet.com/movies/140/Forrest-Gump?lang=RUS&quality=SD |
კლასის წინაშე წარადგინე
ერთი მხატვრული ან დოკუმენტური ფილმის შესახებ საკუთარი შთაბეჭდილება, რომელიც ბოლო
დროს ნახე; ყურადღება გაამახვილე: 4.
რა არის ფილმის მიზანი; 5.
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; 6.
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; 7.
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
X კვირა: 21.11.22–25.11.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
პატრიკ მოდიანო |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი 8.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 9.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 10.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 11.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 12.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! რას სწავლობს
სტილისტიკა? 13.
სტილის რაობა; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 14.
შაირი 15.
აბზაცი 16.
ეპიგრაფი |
დავალება მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა შესახებ
და წარუდგინე აუდიტორიას; განმარტე ფრაზეოლოგიზმები
და ჩასვი წინადადებებში: 17.
ყელში ამოუვიდა 18.
წელზე ფეხს იდგამს 19.
ფრთები შეესხა განმარტე ქართული სიტყვები
და ჩასვი წინადადებებში; 20.
საყდარი 21.
წრიაპი 22.
გუთნისდედა განმარტე უცხო სიტყვები
და ჩასვი წინადადებებში: 23.
მანიფესტი 24.
დელეგაცია 25.
კრედო |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე (გვ., 276–302) აკაკი წერეთელი–პოეზია 26.
ჩანგური 27.
აღმართ–აღმართ 28.
ჭაღარა 29.
სულიკო 30.
რაც არ იწვის,არ ანათებს 31.
გამზრდელი 32.
ქებათა ქება |
მოემზადე პრეზენტაციისთვის განსახილველი საკითხები: 33.
აკაკის პოეზიის პრობლემატიკა 34.
მხატვრული თავისებურებანი 35.
პირადი მოსაზრება
აკაკის პოეზიის შესახებ; |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე (თავისუფალი თემა) წარადგინე ფილმი, რომელიც მოგწონს
და მიგაჩნია, რომ ყველამ უნდა ნახოს |
ყურადღება გაამახვილე: 36.
რა არის ფილმის მიზანი; 37.
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; 38.
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; 39.
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
XI კვირა: 28.11.22–2.12.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ელის მანრო |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი, მისი ერთი–ერთი მოთხრობა
(ან რომანი); 40.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 41.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 42.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 43.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 44.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა და მართლწერა
გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! შეჯამება
(ცოდნის შემოწმება) |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 45.
ეპილოგი 46.
თემა 47.
იდეა |
დავალება 48. მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა
შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე დაკარგული თავისუფლების ძიებაში ალ.ყაზბეგი–გვ.,309–365 |
დავალება მოამზადე შემაჯამებელი
პრეზენტაცია თემის წარსადგენად, იმსჯელე: 1.
მნიშვნელოვან
საკითხებზე, ავტორის შემოქმედების დამუშავებისას საყურადღებოდ რომ გეჩვენა 2.
განწყობაზე, რომელიც
ყაზბეგს მკითხველის სულში შემოაქვს 3.
ყაზბეგის ლიტერატურის
კავშირზე თანამედროვეობასთან |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე წარადგინე მხატვრული ან დოკუმენტური
ფილმი, რომელიც ოდესმე გინახავს და ფიქრობ, რომ ყველამ უნდა ნახოს |
ყურადღება გაამახვილე: 1.
რა არის ფილმის მიზანი; 2.
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; 3.
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; 4.
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
XII
კვირა: 5.12.22–9.12.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
მო იენი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი 5.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 6.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 7.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 8.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 9.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა და მართლწერა
გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! 10.
ფუნქციური სტილისტიკა; 11.
ლექსიკური სტილისტიკა; 12.
სიტყვათა შერჩევა მნიშვნელობის
მიხედვით; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 13.
კომპოზიაცია 14.
პროლოგი 15.
ეპილოგი |
დავალება 16. მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა
შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე მითოსთან დაბრუნება–ვაჟა–ფშაველა
გვ.,373–382 |
დავალება მოამზადე მოხსენება ვაჟას პოეზიის
შესახე |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე ფილმი–„გუნდის მომღერლები“ https://poti.ge/filmebi/6491-gundis-momgerlebi-qartulad.html |
კლასის წინაშე წარადგინე
ერთი მხატვრული ან დოკუმენტური ფილმის შესახებ საკუთარი შთაბეჭდილება, რომელიც ბოლო
დროს ნახე; ყურადღება გაამახვილე: 17.
რა არის ფილმის მიზანი; 18.
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; 19.
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; 20.
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
XIII
კვირა: 12.12.22–16.12.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ტომას ტრანსტრიომერი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი 21.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 22.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 23.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 24.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 25.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა და მართლწერა
გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! 26.
პარონიმები; 27.
ევფემიზმები; 28.
თავაზიანობის გამომხატველი
სიტყვები; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 29.
რითმა 30.
რიტმი 31.
სიუჟეტი 32.
სტროფი |
დავალება 33. მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა
შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ვაჟა–ფშაველა გვ.,382–389 |
დავალება მოამზადე მოხსენება თემა–„მთანი მაღალნი“ |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე დოკუმენტური ფილმი–სახლი https://www.adjaranet.com/movies/5992/Home?lang=GEO&quality=SD |
დავალება კლასის წინაშე წარადგინე
ერთი მხატვრული ან დოკუმენტური ფილმის შესახებ საკუთარი შთაბეჭდილება, რომელიც ბოლო
დროს ნახე; ყურადღება გაამახვილე: 34.
რა არის ფილმის მიზანი; 35.
რაზე დაგაფიქრა ფილმმა; 36.
რა მიზეზით ურჩევდი მეგობრებს
კინოსურათის ნახვას; 37.
მნიშვნელოვანი რჩევა; |
|
|
|
XIV
კვირა: 19.12.22–23.12.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
მარიო ვარგას ლიოსა |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი 38.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 39.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 40.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 41.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 42.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა და მართლწერა
გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! შეჯამება
(ცოდნის გამოყენება) |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 43.
ტაეპი 44.
ფაბულა 45.
ფინალი |
დავალება 46. მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა
შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე ვაჟა–ფშაველა –პოემები
გვ., 392–457 |
პოემების დამუშავების
შემდეგ: 1.
წარადგინე შეთვის გამორჩეულად
საინტერესო ერთ–ერთი პოემა 2.
იმსჯელე პოემის მნიშვნელობაზე
შემეცნებითი თვალსაზრისით 3.
რას ეტყოდი უცხოელ
მკითხველს შენ მიერ შერჩეული პოების შესახებ? |
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე |
დავალება ფილმის ნახვის შემდეგ აუდიტორიას
გაუზიარე საკუთარი შთაბეჭდილება |
|
|
|
XV
კვირა: 26.12.22–29.12.22
სამუშაო დღე |
აქტივობათა სახელდება |
|
ორშაბათი |
უცხო ტექსტის ანალიზის
დღე თემა:
ჰერტა მიულერი |
ინსტრუქცია: კლასის წინაშე წარადგინე ავტორი და ერთი–ერთი ტექსტი 47.
უამბე მსმენელს ამ ავტორისა
და მისი ნაწარმოების შესახებ; 48.
ისაუბრე, რით იყო გამოწვეული შენი დაინტერესება ავტორის/ნაწამოების მიმართ; 49.
იმსჯელე ტექსტის მხატვრული მხარის შესახებ; 50.
ისაუბრე ტექსტში წამოჭრილი
პრობლემის შესახებ და იმსჯელე, რა თვალსაზრისით არის აქტუალური ნაწარმოების პრობლემატიკა
ჩვენი ეპოქრისათვის. 51.
დაუსვი კითხვა აუდიტორიას!
|
სამშაბათი |
გრამატიკა და მართლწერა
გავუფრთხილდეთ მშობლიურ ენას, მისი დაცვა თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა! 52.
სტილისტური ხარვეზები; 53.
ტავტალოგია; 54.
კალკი; 55.
ატროფია; რესურსი: საკითხებში უკეთ გასარკვევად მიმართე სილქნეტის
სკოლას http://silkschool.ge/ |
|
ოთხშაბათი |
ლიტმცოდნეობის თეორია ტერმინები: 56.
დიალოგი 57.
მონოლოგი 58.
პერიფრაზი 59.
ციტატა 60.
ლირიკული გმირი
|
დავალება 61. მოამზადე პრეზენტაცია ტერმინების მნიშვნელობათა
შესახებ და წარუდგინე აუდიტორიას; |
ხუთშაბათი |
საპროგრამო ლიტერატურის
დღე სემესტრის შეჯამება (საგამოცდო
ბილეთები) |
|
პარასკევი |
კინოს ანალიზის დღე საახალწლო თემატიკა (თავისუფალი თემა) |
დავალება წარუდგინე აუდიტორიას შენ მიერ შერჩეული
ფილმი; ისაუბრე, რატომ უნდა ვნახოთ კინოსურათი; |
|
|
|